13 juli 2013

100 helt ointressanta fakta om mig

Hittade denna inne hos C.R.M. Nilsson häromveckan.

1. Hur gammal är du om fem år?
36 år.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Eftersom det är morgon/förmiddag och jag bor ensam så blir svaret ingen.

3. Hur lång är du?
163 cm.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
The Lone Ranger på bio häromdagen. Förvånansvärt bra.

5. Vem ringde du senast?
Min mamma.

6. Vem ringde dig senast?
En kompis.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Hej! Hoppas allt är bra, vi har det bra imorgon ska vi träffa Vivan Kram mamma och pappa 

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Beror på vem det är och vad det rör sig om. Ibland också huruvida jag orkar prata i telefon.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta.

10. När såg du senast din mamma? 
Förra söndagen.

11. Vilken ögonfärg har du?
Grå/blå/gröna.

12. När vaknade du i dag?
Klockan 9.

13. Vilken är din favoritjulsång?
Ave Maria. Är dock väldigt förtjust i Adams julsång om den görs "rätt".

14. Vilken är din favoritplats?
Just nu är det nog min balkong. Annars trivs jag faktiskt något oerhört bra i min lägenhet.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Har nog inget svar på den.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Inte den blekaste.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Var rädd för kompakt mörker, sånt som man fick på landet hos farmor och farfar, men inte något mer specifikt än så.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
När jag fikade med mina äldsta kompisar häromdagen (känt varandra sedan vi var 4 resp 8år gamla). Kan inte säga specifikt men mycket skratt och flams blir det alltid när vi ses.

19. Hur stor är din säng?
90 cm.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
En av varje. Stationära är även "tv". 

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Beror på årstid och hur kroppen känns.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Numera bara två. Nackkudde och liten tunn under denna.

23. Hur många landskap har du bott i?
Två om man räknar att jag bott utomlands.

24. Vilka städer har du bott i?
Linköping, Dublin, Norrköping.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota.

26. Är du social?
Både och. Har en ganska snäv umgängeskrets men ganska många bekanta. Är blyg med okända men kan tjattra på ganska mycket annars. Men kan också tycka det är otroligt skönt att komma hem och bara vara själv.

27. Vilken är din favoritglass?
Numera är det nog vanilj faktiskt.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Oj vilken svår fråga. Pannacotta kanske.

29. Tycker du om kinamat?
Ja.

30. Tycker du om kaffe?
Nej, brukar säga att jag inte är gammal nog att dricka kaffe. Tycker det luktar väldigt gott och hemtrevligt dock.

31. Vad dricker du till frukost?
Te.

32. Sover du på någon särskild sida?
Nej.

33. Kan du spela poker?
Ja.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja.

35. Är du en beroendemänniska?
Definitivt. Kommer in i perioder då jag överkonsumerar något. Kan vara en viss maträtt, tv-serier, en låt/skiva. Just nu är det stickning/virkning och Les Misérables i olika former som ligger högst på beroende listan.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej.

37. Vill du ha barn? 
Ja är väl det korta svaret.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska är väl det jag kan. Läste tyska, franska, spanska och latin i skolan. Kommer ihåg pinsamt lite.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Inte "riktig" ambulans men liggande ambulanstransport.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Bassäng, hav kommer sällan upp i badbara temperaturer.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Böcker.

42. Äger du dyrbara smycken?
Har väl inga som är så dyrbara sett till pengar, men många som är dyrbara för mig.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Oj, tittar alldeles för mycket på tv-serier. Vet inte om jag kan välja bara ett såhär.

44. Kan du rulla med tungan?
Ja.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Pass.

46. Sover du med gosedjur?
Nej.

47. Vad har du för ringsignal?
Snow Patrol Fallen Empires.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Min mobil.

50. Flirtar du mycket?
Nej.

51. Kan du byta olja på bilen?
Nej.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Heartless av Gail Carriger.

54. Läser du dagstidningen?
På nätet ibland och om jag är hemma hos föräldrarna.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej, men två som kommer mer sällan.

56. Dansar du i bilen?
Det har hänt ja.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Lyssnar sällan på radio. Var nog P1 i bilen med mina föräldrar förra helgen.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Kom-ihåg-lista till London.

59. När var du i kyrkan senast? 
Förra sommaren som turist tror jag. Innan det var det nog midnattsmässa på julafton för ett par år sedan. 

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Vår mentor/bildlärare var nog favoriten.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Har nog aldrig gjort det.

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Var nog mina underbara föräldrar.
 
63. Vad lyssnar du på just nu?
Les Misérables: The Motion Picture Soundtrack Deluxe
 
64. Har du varit med i tidningen?
Ja.

65. Vad är det konstigaste du ätit? 
Svartsoppa? Sniglar? Björn?

66. Vem såg dig naken senast?
Vet faktiskt inte.

67. Vad är det för färg på din tandborste?
Lila och ljusgrå.

68. Hur imponerar man på dig?
Det kan nog vara lite olika saker, men att stå för det man tror på.

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Antagligen mamma.

70. Har du någon piercing?
Hål i öronen.

71. Din största vinst?
Har nog vunnit någon 100-lapp på triss någon gång. Annars varuhink på sånt ringlotteri.

72. Civilstånd?
Singel.

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
Facebook, bloggar jag följer, twitter, aftonbladet, instagram...

74. Är du fåfäng?
Inte egentligen.

75. Ångrar du någonting du gjort?
Försöker att inte göra det men det finns självklart några saker ändå.

76. Hur gammal är din pappa?
Han fyllde 57 i år.

77. Vilket är ditt drömjobb?
Har nog kommit ifrån det där för tillfället...

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?
Jag skulle nog gärna plugga mera, engelska, historia. t ex.

79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv?
Fiskar och sniglar.

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?
- Jag har opererat mina höfter.
- Jag odlar gärna grönsaker på balkongen.
- Jag har en guddotter på 8år.

81. Svär du ofta?
Inte längre.

82. Sverige när det är som bäst?
Tycker faktiskt om årstidsväxlingarna, alla har sina för och nackdelar.

83. Kan du åka slalom?
Nej.

84. Vad har du ätit i dag?
Yoghurt och musli.
 
85. Vad har du för utbildning?
Mastersexamen i Media, Kultur och Samhällsgestaltning med inriktning mot projektledning..

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Mina ögon (ibland håret om det nu räknas som kroppsdel).

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?
Hmm, är väl hyfsat nöjd med det mesta över lag men mina krokiga reumatismförstörda fingrar skulle jag nog säga.

88. Vilken är din bästa egenskap?
Lojal.

89. Vilken är din sämsta egenskap?
Pratkvarn.

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?
Henry VIII (och allt runtomkring honom), Heliga Birgitta.
91. Saknar du något?
Just precis nu, nej. I ett större sammanhang...

92. Är det viktigt att fira födelsedagar?
Ja det tycker jag.

93. Vad gör dig ledsen?
Orättvisor av alla de slag.
 
94. Vad gör dig glad?
Vänner och familj, böcker, god mat mm. 

95. Har du varit gift eller förlovad?
Nej.

96. Vad ska du göra i helgen?
Denna helg blir det nog stickning och läsning och om jag kan motivera mig själv tillräckligt - städning.

97. Vad är det knasigaste du gjort?
Allt är ju relativt så lite svårt att svara på. Mycket knasiga saker har det nog blivit i alla fall.
98. Vad har du för laster?
Te, te och lite te. Böcker och tv-serier.

99. Vem är din förebild?
Har nog inte någon  som jag tänker på i de banorna.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Sticka tror jag.

2 kommentarer:

  1. Te är gott. Jag drack kopiösa mängder te när jag var borta. Undrar om jag inte skulle sätta på en kopp till mig själv...

    SvaraRadera
  2. Tack för vi fick lära känna dig lite bättre, kul frågor.
    Ha en skön semester
    Mia

    SvaraRadera