28 okt. 2013

Måndagsenkät


Hittade denna lilla enkät hos Anna för ett tag sedan.

Vad läser du just nu?
Just nu håller jag på att läsa What we talk about when we talk about Anne Frank av Nathan Englander till min bokcirkel. Sedan läser jag Percy Jackson and the sea of monsters av Rick Riordan och Från Holmes till Sherlock av Mattias Boström. Och så lyssnar jag på Sense and Sensibility av Jane Austen också.



Vad kommer du att läsa härnäst?
Oj, svårt att säga. Kanske nästa del i Percy Jackson serien eller en oläst Banks av Peter Robinson som ligger och lockar mest just nu.

En bok du sparat till ett speciellt tillfälle?
Les Misérables av Victor Hugo som vi ska börja cirkla på nu på fredag. Läs mer om detta här.

Den senaste boken du gav upp med?
Det krävs väldigt mycket för att jag ska ge upp en bok, det händer nästan aldrig. Kanske The Wind in the Willows för ett par år sedan. 

Den första boken du läste på engelska?


Det kommer jag faktiskt inte ihåg. 

Den senaste boken du läste på svenska?


Förutom den jag läser just nu, Märkta för livet av Emelie Schepp.

Kan du citera några dikter?

Om man går på hela så Viktor Rydbergs Tomten och Nils Ferlins Du har tappat ditt ord.


Hur hittar du tiden att läsa så mycket som du gör?
Nu vet jag inte om jag läser så väldans mycket, hamnar nog i nedre halvan av bokbloggare skulle jag tro. Men det är väl som vanligt en prioritetsfråga, läser mer nu här jag bloggar om det och har bokcirkel. Läser alltid innan jag somnar en stund.

Vilka nya boksläpp ser du mest fram emot den här hösten?
Nya från Val McDermid, Ian Rankin, Gail Carriger och Elizabeth George. De jag kommer på nu och utan inbördes ordning.

2 kommentarer:

  1. Tänk att du barfotabarn i livet sitter så starkt hos så många, också hos mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kanske för att den är tidlös på något sätt.

      Radera