27 okt. 2013

Swim av Jennifer Weiner

Denna novell ligger till grund för Wieners senare bok The Next Best Thing. Och jag är glad att dessa karaktärer får en chans till fortsatt liv. Jag gillar denna lilla korta inblick i deras liv och vill gärna veta mer om dem. 

Vi har tjejen som jobbat som manusförfattare men som nu hjälper ungdomar att författa sina ansökningar till college. Vi har mannen som frågar henne om hjälp att författa en kontaktannons. Vi har den unga tjejen som verkar bortskämt utan ett bekymmer i livet men som har oanade djup och svårigheter i livet.


Jag är definitivt sugen på att läsa boken som baserad på den här novellen. Flera intressanta karaktärer och spörsmål som jag skulle vilja veta mer om. 


Betyg 3/5

Böcker jag läst tidigare av samma författare: Jag har inte läst något av Jennifer Weiner tidigare.

Denna novell ligger till grund för författarens senare bok The Next Best Thing.

Denna novell laddades ned gratis via Kindles app.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar