15 mars 2013

Fredagsfrågan v 11

Idag undrar de på bokhora om det någon gång händer att man undviker ett helt författarskap för att man avskyr/ogillar författaren i fråga som person.

Intressant fråga tycker jag. Jag undvek länge Camilla Läckberg eftersom jag har svårt för henne som person, eller i alla fall, som hon presenteras som person i media i de flesta sammanhang. Jag försökte lägga det åt sidan häromåret och försökte läsa en av hennes böcker, Tyskungen, som enligt mig är ett totalt magplask, inte för storyn i sig, men för hur det svenska språket massakreras i den.

Annars har jag nog egentligen aldrig tänkt någon sådan tanke medvetet.

Red: När jag läste igenom några av svaren på bokhora insåg jag att jag helhjärtat höll med om ett par författare som togs upp som exempel av flera där, nämligen Björn Ranelid och Alex Schulman. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar