6 mars 2013

Tematrio - Bokrean

Denna vecka vill Lyran att vi berättar om tre fynd från årets bokrea. Precis som alla andra (ja jag generaliserar lite men det verkar vara den dominerande åsikten nuförtiden) så tycker jag det är svårt att hitta något överhuvudtaget. Jag som läser mycket på engelska hittade nästan inga sådana böcker. Det fanns heller nästan inte några klassiker i år som saknades i bokhyllan och som skulle kunna ha vägt upp det hela. Men av det lilla jag köpte så:

1. Bländverk av Thomas Erikson för 25kr kändes som ett riktigt fynd. Hade fått del två av Alex King-serien, Illdåd, genom booked, en bok som jag gillade skarpt så blev glad att kunna fynda del ett, och till sådan liten penning till på köpet.

2. Höstoffer av Mons Kallentoft för 21kr, också det ett kap för så ringa penning. Har inte läst honom förut, men har varit sugen länge och nu kändes det som om det inte fanns något att tveka på längre.

3. Sticka i romantisk lantstil av Inga Wallóe Pantzar och Ditte Larsen för 49kr. Ingen skönlitterär bok men eftersom jag gillar att sticka och virka och jag redan är igång på ett mönster från denna bok en vecka efter att jag fått hem den så måste den räknas som fynd för mig.

4 kommentarer:

  1. Höstoffer är den enda jag läst av dessa. Om du inte gillar den, rata inte Kallentoft på grund av den här boken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte en av de bästa böcker du läst om jag ska tolka dig rätt alltså. Få se vad jag tycker sen :)

      Radera
    2. Det är den jag tyckt minst om av Kallentofts böcker, men den är fortfarande helt OK :)

      Radera
    3. Har nu även fått Vattenänglar av morfar som ljudbok så har iaf två att testa av honom innan jag bildar mig en uppfattning.

      Radera