8 sep. 2013

Bokbloggsjerka 6-9 september

Veckans fråga från Annika är inte så bokig men ändå intressant:

Vad skulle du göra om du plötsligt blev fem miljoner rikare?

För närvarande är jag ganska nöjd med hur saker och ting är sett till det som kan lösas av en pengavinst. Har en lägenhet som jag älskar och det jag behöver för att känna mig tillfreds med tillvaron. Men det är klart att man skulle kunna sätta fem miljoner till nytta. Dels kan man ju göra sådana tråkiga saker som att betala av CSN-lån och liknande. Sedan skämma bort nära och kära lite extra sådär.

Jag skulle vilja ha en liten övernattningslägenhet, inget stort, ett par sängar, dusch/toa och pentry, i London eller strax utanför att nyttja själv och låna ut till de närmsta. Sedan skulle jag åka över dit och kulturfrossa med jämna mellanrum.

Utöver det skulle jag vilja använda lite pengar till att plugga lite igen. Sådant som är kul, engelska, historia, religion... Kanske skulle detta kunna kombineras med föregående på något sätt genom att plugga i London?

Det är vad jag tror jag skulle vilja göra om jag vann fem miljoner.

5 kommentarer:

  1. Fem miljoner kan ge en fin guldkant på livet!

    SvaraRadera
  2. Man kunde ha föera såna där små övernattningslägenheter här och där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. O ja. Kan tänka på ett antal trevliga ställen :)

      Radera
  3. En litet eget boende i London låter helt underbart! Det skulle jag helt klart också kunna tänka mig. Tycker annars det är roligt att läsa om hur förnuftiga alla är som tänker på lån och studier först och främst ;)

    SvaraRadera