22 sep. 2013

Kinghelg dag 2

Idag var jag inte själv med och skrev något inlägg på Kinghelgen men tänkte ändå göra en sammanställning över dagens inlägg. 

Värdinnan på Fiktiviteter klämde i med inte mindre än fyra inlägg idag: Det otäcka och det geniala, Pojkarna, Den högtidliga avslutningen samt Ett kungligt slut

Eli läser och skriver tog upp centrala teman i Kings berättelser i om ensamheten och utanförskapet

Skuggornas bibliotek var med även dag två med en text om Kings olika typer av texter i "I will show you fear in a handful of dust".

Det mörka tornet skriver om Kings roll i hennes liv i Stephen King är den röda tråden i mitt liv. Det gjorde även Lingonhjärta i Kungen i mitt hjärta samt Precious fragmentation i Med rädslan som drog - kärleken till den primala skräckens mästare

Beroende av böcker gjorde liksom jag en omläsning och recension av en King bok, i detta fallet Duma Key

Det har varit jättekul att vara en del av denna helgen och jag vill tacka Fiktiviteter som anordnade och lät mig vara med. Kul att läsa så mycket om King och allas olika relationer till honom. Hoppas ni andra har haft lika trevligt. Själv avslutar jag kvällen med lite Haven, tv-serien baserad på Kings The Colorado Kid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar