1 jan. 2014

2013 - en boklig sammanfattning

Gott Nytt År på er allihop!

Tänkte jag skulle passa på att summera 2013 så här årets första dag.

2013 blev året då ljudboken verkligen gjorde intåg i mitt läsande. Perfekt för buss och tågresor. 

2013 var även året då jag började sniffa lite på e-böcker, och efter en investering i en minitab så har det kommit igång lite mer. 

När jag tittar igenom mina betyg för året har det varit många fyror så generellt ett bra bok år kvalitetsmässigt. Nedan listar jag de som fått full pott av mig och de som fått lägst betyg av mig under året. 

77st böcker har jag lyckats läsa, inte illa med tanke på att jag satte 50 som första mål och tyckte jag utmanade mig själv då :)

5/5 
Analfabeten som kunde räkna (ljudbok) av Jonas Jonasson
The Great Gatsby av (e-bok) F. Scott Fitzgerald
The Testament of Mary av Colm Tóibín
När Findus var liten och försvann av Sven Nordqvist
Wuthering Heights (ljudbok) av Emily Brontë
Feberflickan av Elisabeth Östnäs
En tesked jord och hav av Dina Nayeri
Utvandrarna av Vilhelm Moberg

2/5
Trollbunden (e-bok) av Emma Lundqvist
The Rivals in the Tudor Court av Darcey Bonnette
A Winter's Knight (e-bok) av Elizabeth Cole

1 kommentar:

  1. Vad har du för hörlurar när du lyssnar på ljudbok? Först lyssnade jag via min gamla ipod när den krashade köpte jag mig en billig mp3 spelare men ljudet är så lågt att inte kan lyssna när jag kör bil :( och vet inte om det är hörlurarna eller spelaren som har dåligt ljud...

    SvaraRadera