24 jan. 2014

Bokbloggsjerka 24-27 januari

Denna veckas fråga från Annika:

Har du ett konto på Boktipset, Goodreads eller båda? Vilken av dem är bäst och varför?

Jag har ett konto på Goodreads. Har varit med några år nu och tycker det är ett bra sätt att hålla reda på vad jag läst och när plus att jag brukar lägga till boktips jag blir sugen på efter att tex ha läst andra bokbloggar.

Boktipset har jag ingen koll på alls. Har på senare tid sett det refererat till på några bloggar men inte varit inne på sidan själv och kollat. Det känns som att Goodreads räcker.

22 kommentarer:

  1. Jag tycker det räcker så bra med min blogg, skulle kännas som dubbelarbete att hålla på och logga i andra forum också. Tid är dyrbart... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, men då jag började med det långt innan jag började blogga så får den nog hänga med ett tag till iaf :)

      Radera
  2. Jag har båda men inte särskilt aktiv, man hinner liksom inte allt.
    Mia

    SvaraRadera
  3. Jag gör ungefär som du. :) Tycker det är bra att kunna hålla koll på ett lätt och smidigt sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Särskillt appen. och när man väl vant sig så går det av bara farten

      Radera
  4. Det verkar smidigt med Goodreads, får se om jag kan komma mig för att börja använda det (har redan ett konto men är nästan aldrig inloggad)...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det allra smidigaste är att använda appen. Man har inte tillgång till precis alla funktioner där men den är å andra sidan med jämt

      Radera
  5. Jag kanske måste vara lite mer aktiv på goodreads :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte så dumt, testar att cirkla där nu, går faktiskt över förväntan.

      Radera
  6. Goodreads använder jag hela tiden, älskar den sidan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har börjat kolla lite på rekommendationer också, alldeles för lite tid till alla böcker man vill läsa :)

      Radera
  7. Goodreads är vad som gäller för mig med

    SvaraRadera
  8. Nja... känner jag nu. Goodreads verkar leda i dagens diskussion :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, har som sagt ingen koll på den andra.

      Radera
  9. Jag gillar att man på ett lätt och smidigt sätt kan få veta vad andra tycker om just en specifik bok. Ska man söka upp den på alla bokbloggar så får man att göra ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt. Jag blir alltid så imponerad när jag ser bloggare som länkar till andra bloggare som skrivit om samma bok.

      Radera
  10. Jag har nog med att hålla koll på alla bloggar som finns :P

    SvaraRadera
  11. Jag brukar använda Goodreads ungefär som du :)

    SvaraRadera
  12. Jag använder bägge lite sporadiskt (började med boktipset) men det är ändå bloggen som kommer först...

    SvaraRadera
  13. Goodreads är väldigt bra för att hålla reda på vad en har läst och vad en vill läsa :)

    SvaraRadera