28 jan. 2014

Top Ten Tuesday v 5

I veckans Top Ten Tuesday talas det om världar eller karaktärer vi inte skulle vilja byta plats med

This week's Top Ten Tuesday revolves around worlds that we would NEVER want to live in, or characters you'd never want to trade places with. With all the dystopian and post-apocalyptic stuff out there right now, it's not too hard to pick a few.

1.  Den förstörda världen i Cormac McCarthys The Road.

2. En värld där något som Suzanne Collins The Hungergames existerar.

3-5. Eftersom de representerar olika världar även om det är samma serie The Maze Runner, The Scorch Trials och The Death Cure av James Dashner.

6. Det finns en del otäkt i ASong of Ice and Fire av George R R Martin men allra värst vore det nog att bo "beyond the wall" med alla white walkers och andra hemskheter.

7. Jag skulle inte vilja byta plats med Frodo i Sagan om Ringen av JRR Tolkien. 

8. Skulle inte vilja växa upp i familjen i The Fifth Child av Doris Lessing.

9. Inte skulle jag heller vilja byta plats med Bella i Twilight, Även om det slutar lyckligt så... nej tack.

10. Världen i Warm Bodies av Isaac Marion. Även om det inte är lika nattsvart som i tex Hungerspelen så känns inte heller denna värld som någon speciellt tilltalande att leva i.

3 kommentarer:

  1. Hungergames-världen ger mig rysningar... Där skulle man inte gärna leva!

    SvaraRadera
  2. Panem skulle jag heller inte vilja bo i. Inte heller skulle jag vilja byta plats med Frodo.

    SvaraRadera
  3. Åh Cormacs värld hade varit riktigt hemsk måste jag säga!

    SvaraRadera