7 jan. 2014

Top Ten Tuesday v 2 - Bokliga löften

Denna veckas top tio från The Broke and the Bookish handlar om löften inför det kommande året:

Top Ten Goals/Resolutions For 2014 (bookish, not bookish or a blend)

Jag väljer att bara köra bokliga löften.

1. Att bli bättre på att blogga i takt med att jag läser böckerna och inte två månader senare när jag knappt kommer ihåg vad de handlade om.

2. Att hitta nya läsupplevelser, dvs att inte bara köra på gamla invanda författare och/eller genres utan att försöka hitta nya och från nya länder.

3. Klara av Kaosutmaniningen 2.0.

4. Läsa (minst) 100 böcker/noveller under året.

5. Läsa minst en spänningsroman i månaden som en del av Spänningsutmaningen 2014.

6. Klara av Läs-ett-år utmaningen.

7. Utnyttja de läsmöjligheter jag har, dvs skära ned på slösurfande utan någon poäng.

8. Läsa mer på svenska, och då blir det mest svenskt då jag helst vill läsa böcker skrivna på engelska i original. 

9. Bli bättre på att prioritera böcker som jag faktiskt har i bokhyllan istället för att klicka hem nya och läsa de först.

10. Unna mig själv att läsa om böcker. Det enda jag läst om på senare tid är Austen och då som ljudbok. Är grymt sugen på att läsa om Lord of the Rings efter att ha sett The Hobbit del 2 igår och även Harry Potter skulle inte vara fel att återknyta bekantskapen med. 

1 kommentar:

  1. Jag vill också unna mig själv att läsa om böcker. Förr var jag väldigt bra på det, men på senare tid har jag blivit allt sämre på det. Gamla favoriter som Harry Potter och Sagan om klanen Otori skulle jag vilja läsa om, samt nya favoriter såsom Dödsritten av Maggie Stiefvater och Hungerspelen av Suzanne Collins.

    SvaraRadera