2 feb. 2014

Tematrio - England

Lyran ska åka till England (blir inte alla avundssjuk) och vill därför ha lite tips på engelsk litteratur.

Berätta om tre bra romaner/författare från England.

Otroligt svårt att bara nämna en trio, skulle kunna nämna 30 lätt :) Här kommer iaf de som ploppade in i mitt huvud först den här gången.

1. P D James, deckardrottningen. Original Sin är kanske min absoluta favorit.

2. William Shakespeare, så bra på allt. Absoluta favoriten är Hamlet, kan aldrig läsas eller ses i uppförande för många gånger.

3. Doris Lessing, så vackert språk. Har läst två av hennes böcker i är och Ben, In the World är nog min favorit.

2 kommentarer:

  1. Hamlet har jag läst, under tvång, men jag tyckte den var ganska OK ändå :)

    SvaraRadera
  2. Jag har bara läst Den femte sanningen av Doris Lessing, men fastnade inte riktigt för den. Ska nog prova något annat av henne :)

    SvaraRadera