16 aug. 2013

Bokbloggsjerka 16-19 augusti

Fredag igen och dags för veckans jerka. Denna vecka undrar Annika: 
Finns det någon författare som i ditt tycke kommer undan med de så förhatliga klichéerna?

Svårt att komma med något bra exempel i detta men jag skulle säga att skriver författaren tillräckligt bra både språkmässigt och om historien är tillräckligt bra och engagerande så bryr jag mig nog inte om klichéer överhuvudtaget. Bästa svaret jag kan komma med känner jag. 

Trevlig helg på er!

8 kommentarer:

  1. Vad skönt! Håller i stort sett med.

    SvaraRadera
  2. Det känns lite som att vi alla är överens den här veckan :)

    SvaraRadera
  3. Jag kan reta livet ur mig på klicheer men det händer att jag läser ut boken ändå.:)

    SvaraRadera
  4. Det finns olika sorters klichéer. Somliga fungerar fint medan andra gör mig tokig. Men jag gillar inte heller författare som försöker hitta på egna, som bara blir dumma.

    SvaraRadera
  5. Instämmer helt som de brukar stå i enkäter.
    Mia

    SvaraRadera
  6. Klichéer kan jag reta mig på, men det stora problemet med dem för mig brukar vara att jag tappar intresset för boken - det känns lite som ett löfte om att något oväntat knappast kommer hända, så lika bra att lägga av att läsa... Tror iof inte att det stämmer, men för min del brukar det förta intresset!

    SvaraRadera