8 aug. 2013

Nya böcker

Även om jag inte aktivt sökt nya böcker så har det smugit sig hem några böcker på senare tid.


Först Märkta för livet av Emelie Schepp. Utspelar sig i Norrköping där jag bok så när jag var inne på Östensons en sväng och de i princip gav bort den kunde jag ju inte motstå :)

Smaka på Sverige!  av Lillemor Hvitfeldt. Har ju ärvt min mors fetisch för kokböcker så när jag såg denna på marknad kunde jag ju inte stå emot. Har redan testat supergott tomatpajsrecept ur den.

Trespass av Rose Tremain. Pappas fina kusin C har varit på besök från London med sin familj och det är ju så onödigt att ta med sig lästa böcker hem när de kan få ett fint adoptivhem här :) Ny författare för mig så det ska bli kul, har förstått att hon skrivit ett helt gäng.

2 kommentarer:

  1. Märkta för livet vill jag läsa också, men just nu är det fullt.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är inte överst i läshögen för mig heller men inte jättelångt ned heller.

      Radera