19 feb. 2013

30 day bookchallenge: day 2

Day 2: Your 5 least favorite books of all time. (utan inbördes ordning igen)

"The Fury and Dark Reunion" av L.J. Smith (dubbelbok av något slag) 
Blev så grymt besviken när jag försökte läsa eftersom jag älskar tvserien. Fruktansvärt ytligt och som läsare engageras man inte alls, varken i storyn eller karaktärerna.

"Human Croquet" av Kate Atkinson
Hade sett några av hennes Jackson Brodie-böcker filmatiserade på tv och tänkte att detta kommer jag gilla. Så blev inte fallet, kunde inte komma in i denna konstiga bok alls. Nu var detta en fristående som inte hade med detektiven att göra så jag kommer nog att försöka mig på en Jackson Brodie i framtiden.

"Tyskungen" av Camilla Läckberg
Skrev om denna häromdagen. Det är inte historien men det vedervärdiga språket som gör Läckberg nästintill oläslig för mig.

"The Wind in the Willows" av Kenneth Grahame
Jag vet att det är lite av en synd att sätta upp den här men det är faktiskt en av de få böcker som jag helt enkelt lagt åt sidan, och den är tunn. 

"The Killings at Badger's Drift"  av Caroline Graham
Återigen en filmatisering som jag älskar. Inga somrar utan lite "Midsomer Murders", eller hur? Boken hade alla förutsättningar med all den fantastiska brittiska kriminallitteraturen som finns. Men platt fall. Tråkigt och oengagerat.

Svårt att komma på böcker man inte gillar, de vill man ju helst glömma helt. Sedan har nästan alla böcker några bra aspekter också. Tog de jag kunde komma på, men här krävdes det till skillnad från gårdagen en del tänkande för att komma fram till några svar.

2 kommentarer:

  1. Jag kände bara igen "Tyskungen" på din lista, men jag antar att jag inte missat nåt genom att inte läsa de andra :D
    Nu ska jag klura på vilka böcker som ska få "äran" att komma med på min lista...

    SvaraRadera
  2. :) nej, det har du verkligen inte gjort.
    Blir spännande att läsa vilka jag borde undvika :)

    SvaraRadera