12 mars 2013

Top Ten Tuesday v 11

Tänkte jag skulle testa att hoppa på The Broke and the Bookish Top Ten Tuesday för första gången. Denna vecka frågar de efter tio böcker vi tänkt läsa denna vår. Jag har en liten blandning av böcker som jag vill och "måste" läsa snart, här kommer min nuvarande topp tio utan inbördes ordning och kan även komma att ändras, har t ex födelsedag om inte alltför länge och då kan ju bokkön kanske förändras ;)

1. Les Misérables av Victor Hugo - jag vet att jag tjatar lite om den men jag vill verkligen läsa den snart, har bara lite annat som måste låsas först. 
2. Utvandrarna av Vilhem Moberg -  vår första bokcirkelbok så detta är en "måste" bok innan nästa träff den 4/4, men även en som suttit på min att läsa lista lääänge. 
3. Var blev du av, Bernadette? av Maria Semple - har blivit "booked" så innan 10/4 måste den vara läst.
4. Beautiful Darkness av Kami Garcia och Margaret Stohl - blev verkligen hooked på del ett i serien så hoppas att kunna klämma in del två snart.
5. Bländverk av Thomas Erikson - påbörjade den idag men tänker att det kan vara ok att ha med den på listan ändå. Tyckte jättemycket om del två i serien, Illdåd.
6. Gone Girl av Gillian Flynn - ska bli spännande att se om den lever upp till hypen.
7. Höstoffer av Mons Kallentoft - bokreafynd. Har velat testa honom länge så nu känns det som om det är dags när jag faktiskt fått hem en av hans böcker i bokhyllan.
8. Cross av James Patterson -  har inte testat honom förut men bokreafyndade och tänkte passa på snart.
9. Truth av Peter Temple - köpte denna till pappa häromåret och han tjatar lite på att jag bör läsa den bara för att se om jag fattar alla australiensiska slanguttryck och referenser.
10. Interview with a Vampire  av Anne Rice - köpte alla fyra böckerna i The Vampire Chronicles häromåret. Har ju sett filmen men är nyfiken på hur de är att läsa. Har inte läst något av henne förut.

Så så ser det ut idag iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar