24 juli 2013

Londonfynd

Köpte lite böcker när jag var i London i helgen. Tyvärr fanns det varken jättemycket tid eller plats i väska då den delades med min kompis B. Men tio böcker till mig (och 13 till henne) blev det iaf. 

The Shape of Water av Andrea Camillieri. Ska vara den första boken i serien om Montalbano. Har varken läst eller sett tv-serien. Ska läsas i min IRL bokcirkel.
Labyrinth av Kate Mosse. Tyckte mycket om miniserien som gick häromåret på svt.
The Testament of Mary av Colm Tóibín. Var sugen på en bok av honom och när jag kommer hem är den långlistad till Man Booker. Extra kul.
Pride and Prejudice av Jane Austen. Har bara haft en väldigt fin men stor och tung samlingsvolym med alla Austen-böckerna och kände att jag vill ha en P&P att kunna läsa lite lättare. (Kommer komma ett separat P&P inlägg då jag precis lyssnat klart på den som ljudbok och såg den på scen i helgen.)
Austenland och Midnight in Austenland av Shannon Hale. Lite "motgift" mot all Austen :)
Percy Jackson and the Lightning Thief av Rick Riordan. Såg filmen häromdagen och gillade verkligen så blev självklart sugen på att testa bokserien också.
The Maze Runner, The Scorch Trials och The Death Cure av James Dashner. Nyfiken dels pga jämförelsen med Hungergames, men också för att den första filmatiseras just nu med Dylan O'Brien i huvudrollen för tillfället och jag vet att jag kommer vilja se den (om inte annat bara för att se om han kan vara någon annan än Stiles i Teen Wolf). 

2 kommentarer:

  1. Inte illa, skulle dock inte fixa läsa på engelska.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig är engelska och svenska lika lätt att läsa, men så har jag också bott i Dublin under några år när jag var yngre :) Hade gärna köpt fler men utrymmet tillät inte. Får åka tillbaka helt enkelt :)

      Radera