30 juli 2013

Top Ten Tuesday v 31

Veckans tema från the Broke and the Bookish är favorit börjor eller avslut på böcker. Är jättedålig på att komma ihåg citat och sånt från böcker men kan kanske skrapa ihop några jag kommer ihåg iaf. (Tur man kan slå upp den exakta ordalydelsen :))

1. It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune, must be in want of a wife. Inledningen till Pride and Prejudice av Jane Austen

2. All happy families resemble one another, but each unhappy family is unhappy in its own way. Inledningen till Anna Karenina av Leo Tolstoj

3. Don't ever tell anybody anything. If you do, you start missing everybody. Slutet på The Catcher in the Rye av J.D. Salinger

4. So, call the field to rest; and let's away, 
To part the glories of this happy day. Slutet på Julius Caesar av William Shakespeare

5. & 6. Här tar jag både inledning och avslut från samma källa, Romeo and Juliet av Shakespeare. 
Two households, both alike in dignity,
In fair Verona, where we lay our scene,
From ancient grudge break to new mutiny,'Where civil blood makes civil hands unclean.

For never was a story of more woe,
Than this of Juliet and her Romeo.

7. Whether I shall turn out to be the hero of my own life, or whether that station will be held by anybody else, these pages must show. Inledningen till David Copperfield av Charles Dickens.

8. Han kom som ett yrväder en aprilafton och hade ett höganäskrus i en svångrem om halsen. Inledningen till Hemsöborna av August Strindberg 

9. & 10. Tar jag också från samma, The Book Thief av Markus Zusak.
First the colours.
Then the humans.
That's usually how I see things.
Or at least, how I try.

A last note from your narrator
I am haunted by humans.

2 kommentarer:

  1. Jag hade funderingar på att ta med inledningen till Anna Karenina i min, också, men valde till sist att ta enbart böcker som jag hade läst. Någon gång ska jag vill hinna med att läsa Anna Karenina :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tog också bara böcker som jag läst. Är glad att jag läst Anna Karenina men den var sååå seg.

      Radera