16 juni 2013

Hej Kulturkonsument!

Lite kul med en enkät så här på söndagen. Såg denna hos Fiktiviteter som tagit den härifrån.

Första skivan jag köpte: Om det är CD är det IT! av Tommy Nilsson. (fråga mig inte varför). Kan nog kanske ha köpt någon LP innan men inget jag kommer ihåg sådär speciellt.
Senast spelad låt: Elenore med The Turtles just nu. (Har min oldies spellista på Spotify på såhär på söndagsmorgonen.)
Första sajten jag kollar när jag vaknar: Instagram/Facebook/Twitter/Mail beror på humör
Spel jag spelar mest: Just nu Wordfeud
VOD-tjänst: Brukar inte använda detta speciellt mycket.
SVT Play-tips: Ice Cream Girls (tror alla tre avsnitt finns i några dagar till i alla fall)
Favoritradioprogram: Lyssnar pinsamt lite på radio nuförtiden, Mannheimer &Tengby är kanske det som mest lyssnas på.
Söndagskulturkonsumtion: Böcker, tv-serier, musik.
Dyraste kulturvana: Böcker i mängder...
Film jag sett flest gånger: Svår fråga, kanske Clueless (även om det är många år sedan sist nu)
Bok jag läst flest gånger: Är dålig på att läsa om böcker. Pride and Prejudice kanske.
Favorittidskrift: Just nu Skriva.
Konstart som är svårast att relatera till: Oj, performancekonst är oftast lite för... "konstig" för mig. Inget utan undantag dock.
Konstverk jag skulle vilja äga: Såg en underbar landskapsmålning i Edinburgh förra sommaren som jag gärna skulle ha på min vägg. Titel och konstnär har dock flugit sin kos för tillfället.
Verk som fått mig att gråta: Oj, många. Senast Ice Cream Girls avslutande avsnitt.
Favoritsajt: Alla bokbloggar jag läser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar